Zestaw miesiąca: Maxxis Shorty Exo 3C Front / Maxxis Minion DH Rear II

Postanowienie noworoczne 2015: co miesiąc będziemy prezentować zestaw opon dostosowany do warunków sezonowych i różnych dyscyplin, abyście dysponowali jak największą liczbą informacji potrzebnych do wyboru opon.
 
Styczniowe warunki są bardziej niż sprzyjające dla kolarstwa górskiego! Śnieg zalega jedynie na wysokościach (czyli w wysokich górach!) i nie jest tak przejmująco zimno jak w poprzednich miesiącach! Doskonała pogoda na rower!
 
W tym miesiącu proponujemy zestaw sezonowy idealny do praktykowania Enduro:
 
• Opona Maxxis Shorty w wersji Exo Protection – 3C MaxxTerra – Tubeless Ready na przednie koło;
 

 

 
• Opona Maxxis Minion DH Rear II w wersji Exo Protection – Dual 62a/60a – Tubeless Ready na tyle koło.
 

 

 
Oto powody wyboru tych właśnie modeli, które na pierwszy rzut oka mogą wydać się nieco ekskluzywne:
 
Maxxis Shorty na przednie koło:
 
Shorty może z początku nieco onieśmielać, zważywszy na wielkość jej klocków, które klasyfikują ją w kategorii Mud. Jednak jej agresywny profil w żaden sposób nie utrudnia uprawiania Enduro – wręcz przeciwnie.
 
Po pierwsze mieszanka 3C MaxxTerra została zaprojektowana na przednie koła, gdyż zapewnia potężną przyczepność i siłę hamowania. Jest także odporna – nie ma kłopotu z klockami mającymi tendencję do wyrywania się jak w przypadku gumy Super Tacky 42a – mimo bardzo niskiej twardości (skala twardości Shore’a): 42a klocki środkowe, 40a klocki boczne, 70a na całej oponie (co w zamyśle ma sprzyjać bardzo dobrej wydajności klocków). To profil, który jest tak naprawdę niezwykle wszechstronny. Radzi sobie swobodnie w różnych warunkach, a jej zaskakująca przyczepność pozwala podchodzić wyżej na zakrętach nachylonych i szybciej pokonywać płaskie.
 
Na nawierzchniach kamienistych dobrze reaguje i zapewnia wysoki komfort (dzięki sporemu karkasowi).
Na terenie luźnym i wilgotnym sprawdza się znakomicie i ujawnia wszystkie swoje atuty (nie wpada w poślizg na wilgotnych kamieniach).
 
Zasadniczo Shorty oferuje imponującą przyczepność w każdych warunkach. Karkas 60 TPI zapewnia solidną sztywność, a dzięki wzmocnieniu EXO Protection boki opony są bardzo odporne na przecięcia.
 
Co można przeczytać w prasie:
 
„Atuty: oczyszczanie z błota / przyczepność boczna przód i tył / hamowanie / przechył / wszechstronność/ waga / dostępność dla wszystkich wymiarów kół / karkas DH”.
„Słabe punkty: brak”.
„Wynik: 9/10! Stosunkowo niska waga i agresywny profil to doskonały kompromis na potrzeby Enduro. Starannie dopracowana mieszanka 3C zapewnia wzorcową wydajność – prawdopodobnie jedna z najlepszych opon w tym zestawieniu”.

Porównanie opon na błoto, specjalny raport zimowy VTT Magazine, grudzień 2014 / styczeń 2015
 
Maxxis Minion DH Rear II na tylne koło:
 
Minion DH Rear II jest wyposażona w nowy karkas Maxxis, który jest większy od swojego poprzednika Minion DH Rear.
 
Karkas to nie jedyna zmiana w wersji 2.0 w tym niezawodnym modelu marki. Klocki boczne, skopiowane z wersji XL Minion DH Front mają amortyzować wstrząsy i radzić sobie z trudnościami, jakie czyhają na tylne koło.
 
Rozstaw środkowych klocków gwarantuje dobre toczenie opony oraz solidną trakcję, dużą siłę hamowania i doskonałą przyczepność na zakrętach.
 
Opona radzi sobie z powodzeniem w warunkach luźnych i wilgotnych, zachowując wszechstronność i niezawodność w bardziej powszednich okolicznościach.
 
Guma o podwójnej gęstości Dual 62a/60a przekłada się na bardzo dobrą trwałość. Twardsza rampa środkowa (62a) zapewnia mniejszy opór toczenia, a nieco bardziej miękkie klocki boczne (60a) umożliwiają zachowanie dobrej przyczepności przy pokonywaniu zakrętów. Idealna mieszanka gumy na tylnym kole ma zagwarantować dobrą odporność na zużycie i jednocześnie solidną przyczepność.
 
Wyposażona w ten sam karkas 60 TPI ze wzmocnieniem EXO Protection co Shorty.
 
W skrócie:
 
Mamy tutaj do czynienia z rasowym zestawem Enduro, który sprawdzi się idealnie właśnie o tej porze roku, kiedy warunki mogą być zmienne i pełne pułapek. Aby zapewnić sobie frajdę i pokonywać bardziej techniczne odcinki albo po prostu jeździć w bardziej typowych warunkach.
 
Przyczepność i solidność zapewniona przy zachowaniu wagi na poziomie bardziej niż akceptowalnym zważywszy na możliwości oferowane przez te dwie opony!
 
Szczegółowe dane o zestawach opon wg średnicy koła:
26′:
Maxxis Shorty Exo Protection – 3C MaxxTerra – Tubeless Ready, wymiary 26 x 2,30 (ETRTO: 58-559) na przednie koło;
Maxxis Minion DH Rear II Exo Protection – Dual 62a/60a – Tubeless Ready, wymiary 26 x 2,30 (ETRTO: 58-559) na tylne koło.
 
27,5′:
Maxxis Shorty Exo Protection – 3C MaxxTerra – Tubeless Ready, wymiary 27,5 x 2,30 (ETRTO: 58-584) na przednie koło;
– Maxxis Minion DH Rear II niedostępna w wymiarze 27,5′, proponujemy następujący zamiennik: WTB Trail Boss 60a/45a – TCS Tough High Grip – Tubeless Ready, wymiary 27,5 x 2,25 (ETRTO: 54-584) na tylne koło.
 
29′:
Maxxis Shorty Exo Protection – 3C MaxxTerra – Tubeless Ready, wymiary 29 x 2,30 (ETRTO 58-622) na przednie koło;
Maxxis Minion DH Rear II – Exo Protection – Dual 62a/60a – Tubeless Ready, wymiary 29 x 2,30 (ETRTO 58-622) na tylne koło.
 
Wszystkiego najlepszego w 2015 roku – dużo podjazdów i zjazdów, jak najwięcej frajdy za kierownicą! Pozostajemy oczywiście do waszej dyspozycji, aby pomagać w wyborze jak najodpowiedniejszych opon.
 
Thomas
 
 

No related posts.

Laisser un commentaire

Votre adresse de messagerie ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *